Virtuali realybė 2019: ar laukti lūžio?

Virtuali realybė pamažu galbūt artėja prie lūžio taško, kai ji taps lengviau įkandama daugeliui. Iki šiol dėl per didelių kainų ir ne itin išvystytos technologijos virtuali realybė netapo masiniu reiškiniu, o dažniausiai tie, kurie rinkosi biudžetinį virtualios realybės akinių variantą, liko ne itin sužavėti. Dabar virtualios realybės plėtotojai juda ryžtingai į priekį ir dideliu greičiu tobulina technologijas, o vis didesnė konkurencija – verčia vartotojams siūlyti dar patrauklesnes kainas.

Kiekvienais metais virtualios realybės technologija padaro pažangą , o 2018 m. Facebook išleidus „Oculus Go akinius“ ir atsiradus itin aukštos klasės „Vive Pro“, kartu su kitais virtualios realybės akiniais, šiemet VR pasistūmė link geidžiamo daikto visų namuose, biuruose ir per ypatingas šventes ar renginius.

2019 m. pavasaris gali tapti esminiu momentu, jei „Facebook“ iš tiesų išpildys savo pažadus pristatyti daug ką keičiančius autonominius VR akinius „Oculus Quest“. Skirtingai nuo „Rift“, Quest’ui nereikės galingo kompiuterio, tačiau jo savybės gerokai viršija viską, ką matėme tarp autonominių virtualios realybės akinių. „Quest“ ne tik seks judesius, kai pakelsite ir pasuksite galvą, bet taip pat supras, kad jūs judate galva į priekį, atgal, aukštyn ir žemyn – lygiai taip pat, kaip ir Rift.

Atsižvelgiant į tai, kad „Quest“ kainuos 400 JAV dolerių (tiek pat, kaip ir šiuo metu „Rift“), ​​tai turėtų būti patraukliausias pasiūlymas. Tad jei virtualiai realybei reikalingas čempionas, „Oculus Quest“, ko gero, bus geriausias kandidatas juo tapti, nes atitiks iki šiol ieškoto geriausio balanso – patrauklios kainos ir puikių savybių.

Playstation VR ir toliau bus geriausias žaidimų fanams…

Playstation virtualios realybės komplektas toli gražu nėra geriausias rinkoje, tačiau jis turi du dalykus: patrauklią kainą ir galingą gamintojo užnugarį. Tai iš esmės –  išskirtinės teisės žaidimų srityje. Tai greičiausiai nepasikeis artimiausiu metu, nes 2019 m. Playstation virtualios realybės naudotojų laukia daugiau nei 50 išskirtinių žaidimų, – „Ace Combat 7“: „Skies Unknown“ ir „Everybody’s Golf“ bei „Media Molecule’s Dreams“.

Akių sekimas – laukiama naujovė  daugelyje VR akinių

Tokios kompanijos, kaip Tobii, jau seniai vysto akių sekimo technologiją. Naudodami specialią technologiją, vadinamą „foveated rendering“, kuri imituoja, kaip mūsų akys natūraliai veikia, virtualios realybės akiniai gali stebėti mūsų akis, kad pamatytume, ką mes žiūrime į virtualią erdvę ir, kaip ir realiame gyvenime.

Tokios įmonės kaip Qualcomm savo naujuose prototipuose naudoja „Tobii“ technologijas, o kitos kuria savo sprendimus, kurie jau rodo daug potencialo, – pavyzdžiui, „Oculus“ atvėrusio 140 laipsnių regėjimo lauko (FOV) virtualios realybės akinių prototipą. Tačiau akių sekimas turi daug daugiau techninių panaudojimo galimybių. Akių sekimas padeda VR akinams geriau imituoti fokusavimo ir lauko efektų gylio pokyčius, sukuriant daug realistiškesnę virtualią erdvę. Akių stebėjimas netgi gali pagerinti socialinį ryšį virtualioje erdvėje, nes jūsų personažo akys imituoja jūsų pačių judesius.

2019-ieji lūžio metai?

Kai VR padarė pirmąjį didelį postūmį, didžiausia problema buvo ta, kad virtualios realybės akiniai per brangūs ir, deja, turintys daug trūkumų. Mažesnė skiriamoji geba kartu su ribotu FOV ir tam tikrai sprendimais, keliančiais nepatogumus. Tačiau viskas sparčiai gerėja ir 2019 m. laukia daug pozityvių naujovių.

Su „Oculus Quest“ virtuali realybė juda link savarankiško ir bevielio ryšio. Be minėto „Oculus Quest“ stebėjimo, naudojamo iš išorės, 2019 atsiras technologijos, kurios leis atsikratyti nemalonių jutiklių.

Kalbant apie rezoliuciją, gamintojai lenktyniauja, kad pagerintų pikselių tankį ir FOV, o tai suteiks daug švaresnį ir kokybiškesnį vaizdą.

Straipsnis parengtas pagal PC Gamer, originali straipsnio nuoroda čia.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *