Ar virtuali realybė gali padėti sergantiems autizmu?

Daugiau nei 1000 autizmu sergančių vaikų Šanchajuje dalyvavo specialiuose mokymuose, kurių metu buvo naudojama virtualios realybės technologija. Kaip skelbia „China Daily“, mokymų, kuriais buvo siekiama pagerinti jų supratimą apie žmones ir aplinką, rezultatai buvo teigiami.

„Virtuali realybė leidžia žmonėms sukurti visiškai naują aplinką, įkvėpti jų vaizduotę. Tai puikiai tinka tai, ko vaikams, sergantiems autizmu, reikia. Virtuali realybė gali būti idealus būdas vaikams gydyti “, – sakė Zhai Guangtao, sistemos kūrėjas ir profesorius iš Šanchajaus Jiao Tongo universiteto.

Šį metodą sukūrė „Shanghai Invision Digital Technology Co“ ir Šanchajaus psichinės sveikatos centro bei universiteto elektroninės informacijos ir elektros inžinerijos mokyklos ekspertai.

Vienas iš „Invision“ įkūrėjų Pan Gengas sakė, kad palyginti su vizualine medžiaga, kurią mokytojai tradiciškai naudoja vaikų objektams ir scenarijams paaiškinti, virtuali realybė sukuria realią aplinką ir suteikia didesnį tikrovės jausmą.

„Autizmu sergantys vaikai yra lengvai išsiblaškę. Tačiau devėdami virtualios realybės akinius, dauguma jų yra labai susidomėję ir mato trimačius vaizdus su garsu“, – sakė jis.

„Autizmu sergantiems vaikams nepatinka žiūrėti žmonių veidus, taip pat jie nekreipia dėmesio į kitų išraiškas“, – sakė „Invision“ vyresnysis rinkodaros vadas Liu Xiao. „Virualios realybės žaidimas buvo sukurtas tam, kad padėtų jiems susidaryti įprotį pažvelgti į kitų veidų išraiškas“.

Specialiame žaidime vartotojai gali valdyti virtualų laivą, plaukiantį sausumos link. Anot Liu Xiao, žaidimas skirtas geresniam fiziniam koordinavimui ir krypties ir atstumo supratimui.

Miesto reabilitacijos centruose daugiau nei 1000 autizmo vaikų 3-12 metų amžiaus bandė sistemą.

„Invision“ įkūrėjas Panas teigė, kad žaidimai yra tik pirmas žingsnis vaikams. Kūrėjai dirba antruoju etapu, kuriame VR naudojamas imituojant įvairias socialines sritis, siekiant padėti vaikams įgyti ir tobulinti bendravimo įgūdžius ir geriau integruotis į visuomenę.

„Virtualios realybės pagalba vaikai galėtų lankytis restoranuose, pabūvoti vaizdingose vietose, bendrauti su žmonėmis. Tokiu būdu jie palaipsniui galėtų reaguoti  į įvairias aplinkybes“, – sakė P. Gengas.

L. Xiao teigė, kad į virtualios realybės mokymus planuojama įttraukti gatvės kirtimo scenarijus, važiavimą autobusu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *