Ko tikėtis iš virtualios realybės 2016?

Daugelis ekspertų prognozuoja, jog 2016-ieji taps virtualios realybės metai. Jei ši prognozė ir nebus visiškai tiksli, tai bent jau tikimasi, kad technologijų bendrovės pradės intensyvesnes savo produktų reklamos kampanijas. Aišku, šio lūžio buvo tikimasi jau anksčiau, tačiau šie metai bus iššskirtiniai dėl to, kad virtualios realybės įranga taps įperkama visiems.

Socialinių tinklo Facebook plėtojami Oculus jau pradėjo išankstinius užsakymus ilgą laiką lauktos Rift įrangos – ji vartotojus turėtų pasiekti jau kovą. Nepaisant didelės kainos, siekiančios 600 JAV dolerių, šio produkto paklausa milžiniška. Į šią kainą neįskaičiuoti papildomikompiuterių priedai tam, kad būtų galima pilnai naudotis Rift įranga. Šiuo metu pateikiami užsakymai leidžia tikėtis, kad šio įrenginio sulauksite gegužę. Žinoma, užsakymai viršijo ekspertų prognozes.

Kita vertus, pirmajam kartui yra ir gerokai pigesnių ir paprastesnių virtualios realybės akinių, kurių pagalba galima pamatyti svaiginančius vaizdus. Vienas jų – Google plėtojami Cardboard akiniai (lietuviškai – kartonas). Atidaryti virtualios realybės vartus galima pagal instrukcijas savarankiškai surestą kartoninę dėžutę, į kurią tiesiog reikia įtalpinti savo išmanųjį telefoną, prieš tai į jį parsisiuntus specialia programėlę. Žinoma, tai ši virtualios realybės patirtis nebus tokia interaktyvi, tačiau pirmam kartui to turėtų pakakti .

Aišku, yra ne tik Facebook ir Google virtualios realybės akiniai, alternatyvius produktus vysto ir tokios kompanijos kaip Samsung, Sony ir t.t. Šie gamintojai taikosi į tą vartotojų segmentą, kuris nori daugiau, nei siūlo, tarkime, 5 eurų vertės kartoninė dėžutė, bet šiam malonumui negali skirti 1 tūkst. eurų.

„Daugelį metų rinkoje (virtualios realybės – red. past.) buvo visiška tyla. Aš jaučiausi tarsi 8 iš 10 metų vaikščiojau dykymoje“, – sako Yuvalis Bogeris, bendrovės Senscis, kuri plėtoja virtualios realybės aplikacijas daugiau dešimtmetį, vadovas. „Po daugybės metų bendradarbiavimo su automobilių gamintojais arba karinėmis tarnybomis, išbandant įvairias simuliacijas, man malonu matyti augantį vartotojų susidomėjimą šiomis technologijomis“, – pridūrė jis.

Pernai Sensics pradėjo bendradarbiavimą su žaidimų gamintoja Razer. Abi bendrovės siekia sukurti atviro kodo bendruomenę virtualios realybės įrangos gamintojams. Nuo jos įkūrimo prie bendruomenės kasdien prisijungdavo naujas narys. Šiandien bendruomenei priklauso 300 narių, tarp jų – Intel, Ubisoft.

Anot Y. Bogerio, bendruomenės tikslas sukurti – Android sistemos, kurią kaip operacinę sistemą naudoją įvairūs mobilių telefonų gamintojai, atitikmenį virtualios realybės įrangos gamintojams.

„Yra žmonių, kurie klausia, ar jie gali tikėtis virtualios realybės už 300 ar 600 JAV dolerių be papildomų išlaidų“, sakė jis.

Pasak Y. Bogerio, augant virtualios realybės technologijų susidomėjimui, vartotojams ketinama pasiūlyti galimybę žiūrėti filmus 360 laispnių, taip at, pavyzdžiui, pasivaikščioti po parduodamą namą. Ekspertas tikisi, jog tokios galimybės atsiras būtent 2016 m.

„Iki šiol virtuali realybė buvp prieinama tik profesionalų arba entuziastų – reikalingų priemonių nebuvo galima įsigyti Amazon ar Ebay. Bet dabar kiekvienas galite eiti ir pirkti akinius. 2016 metais bus gerokai daugiau susidomėjusių virtualios realybės galimybėmis“, – tikina Y. Bogeris.

Vis dėlto platesnis virtualios realybės aplikacijų pritaikymas gali užtrukti. Kompanija „Deloitte“ virtualiai realybei šiemet žada proveržį, tačiau jis gali užtrukti.

Anot analitikų, dėmesys pirmiausiai teks žaidimų gamintojams, nes, pavyzdžiui, filmų kūrėjai užtruks daugiau laiko išsiaiškinti, kaip padaryti įtikinamus filmus virtualioje realybėje.

Šaltinis: Washington Post

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *